راهنمای آموزش نرم افزار کامفار

 راهنمای آموزش نرم افزار کامفار (دانلود راهنما)

راهنمای آموزش نرم افزار کامفار با استفاده تجارب نگارنده در انجام مطالعات ارزیابی بیش از 500 طرح صنعتی و غیر صنعتی و نیز برگزاری بیش از 20 دوره آموزش کامفار در اصفهان و دیگر شهرها تهیه شده است. شما با استفاده از این راهنما به صورت تصویری و مرحله به مرحله با این نرم افزار آشنا می شوید. کاربران جدید می توانند با استفاده از راهنمای آموزش نرم افزار کامفار کار با نرم افزار کامفار3 را شروع نمایند و به مرو مهارت خود را در استفاده از آن توسعه دهند. کاربران با تجربه نیز با مطالعه این راهنما می توانند، از مطالب مفید و ارزنده آن استفاده نمایند و اشکالات خود برطرف نمایند.

نرم افزار کامفار یکی از مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزار های موجود در زمینه ارزیابی مالی و اقتصادی پروژه های سرمایه گذاری است. نرم افزار کامفار (CAMFAR) برنامه ای است که از طرف یونیدو (UNIDO) به منظور حمایت از طرح های سرمایه گذاری ایجاد شده است. استفاده از نرم افزار کامفار، محاسبه شاخص های ارزیابی مالی و اقتصادی طرح ها و تولید گزارش های مالی و اقتصادی را ساماندهی، استاندارد و آسان می کند. مدول اصلی نرم افزار کامفار قادر است با توجه به داده‎ های مالی و اقتصادی مطالعات طرح توجیهی، کلیه ی صورت های مالی و اقتصادی، نمودارهای گرافیکی و معیارهای ارزیابی عملکرد را تولید نماید. مدول های جانبی نرم افزار کامفار، نظیر مدول های است که برای تحلیل های حساسیت (Sensitivity analysis)، تحلیل های پیشرفته (Incremental analysis) و مکانیزم های توسعه پاک (Clean Development Mechanism)، کاربردهای شراکتی (Joint Implementation) ایجاد شده اند و به ارزیابی پروژه های سرمایه گذاری کمک می کنند. هم اکنون نرم افزار کامفار برای ارزیابی طرح های سرمایه گذاری کوچک و بزرگ مقیاس از نوع ایجادی (New Projects)، توسعه (Expansion) و نوسازی (Rehabialition) و پروژه های مشارکتی (Joint Venture) به کار می رود. نرم افزار کامفار به 18 زبان شامل عربی، چینی، کرواسی، چکوسلواکی، انگلیسی، فارسی، فرانسوی، آلمانی، اندونزیایی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ایی، هلندی، پرتغالی، روسی، صربی، اسلواکی و اسپانیایی موجود می باشد. در راهنمای آموزش نرم افزار کامفار حاضر اصطلاحات و عبارات کلیدی هم به زیان فارسی و هم  زبان انگلیسی آمده است به نحوی که افراد قادر باشند به راحتی با اصطلاحات آشنا شده و ورود اطلاعات را انجام داده و تحلیل نتایج را به سهولت انجام دهند.

 با استفاده از این راهنما شما می توانید ضمن آشنایی با خود نرم افزار کامفار نحوی معرفی و ورود اطلاعات (Data Entry) در گره ها (Node) را یاد بگیرید. سپس با نحوه استفاده از منوها و میانبرهای نرم افزار کامفار و انجام محاسبات در آن آشنا شده و خطاهای رایج آن را شناسایی نمایید و نحوه رفع آن ها را نیز فرا بگیرد.

 در ادامه در این راهنما با خروجی های نرم افزار کامفار آشنا شده و تحلیلی های مربوط به خروجی ها خصوصا شاخص های مالی و اقتصادی ارزیابی طرح ها را یاد بگیرید. صورت های همچون سود و زیان، ترازنامه، جریان خالص نقدی کل سرمایه‌گذاری، جریان نقدینگی تنزیل شده DCF و شاخص های همچون نرخ بازده داخلی IRR ، ارزش فعلی خالص (NPV)، نرخ و دوره بازگشت داخلی (PBP) کل سرمایه، نقطه سربسر، سود آوری PI  از مورادی است که در در این محتوا به آن پرداخته خواهد شد.

ورودی های نرم افزار کامفار نتایج حاصل از مطالعات بازار و مطالعات فنی و مهندسی طرح های امکان سنجی است. قبل از ورود اطلاعات کاربران بایستی داده های خود را منظم و استاندارد نمایند. ورود اطلاعات در نرم افزار کامفار نیاز به رعایت نکات با اهمیتی است که در بسیاری از دوره های آموزش کامفار به افراد آموزش داده نمی شود. همچنین استفاده از تمامی گزینه های نرم افزار کامفار نیاز به تجربه بالا و دانستن نکات کاربردی دارد که بسیاری از مربیان آن‏ها را نمی دانند و در دوره های آموزش کامفار به ان ها پرداخته نمی شود. در راهنمای آموزش نرم افزار کامفار رعایت تمامی نکات با اهمیت و کاربردی و نیز استفاده از تمامی گزینه های خاص گنجانده شده است.

با فرا گیری مطالب آمده در راهنما شما آماده شرکت در دوره آموزش کامفار پیشرفته خواهید بود. در دوره آموزش کامفار پیشرفته شما بیشتر با مباحث تحلیل حساسیت ساده و پیشرفته آشنا می شوید. همچنین در دوره آموزش کامفار پیشرفته نکات کاربردی و مهم در استفاده این نرم افزار خصوصا در پروژه های توسعه ای و دیگر پروژه ها به شما آموزش داده خواهد شد

این محتوا را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست